fredag 17 augusti 2012

Hicka

Det är underbart och samtidigt påfrestande att bära ett barn i magen. Jag har haft tur och bebisen har hela tiden mått bra i magen och växer som den ska även om jag själv har haft diverse gravisrelaterade problem. Det är ett väldigt livligt litet pyre som sparkar och rör sig i magen och det är så läckert att känna hur ett annat liv lever i mig. Under senaste veckorna har pyret haft hicka flera gånger per dag, hela magen studsar och den hickar med 1 sekunds mellanrum. Det är absolut ingen fara att ha hicka, men det är en märklig känsla och jag önskar att det var något jag kunde göra för att pyret ska slippa ha hicka flera gånger per dag. Man vet ju själv hur jobbigt det är att ha hicka de dagar man drabbas av det.

Nu har vi gått in i vecka 34 och förlossningen kommer allt närmare, de ska bli så spännande och få träffa det lilla livet jag närt i över 8 månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar