lördag 25 augusti 2012

Senaste dagarnas shopping

Jag har den otroliga förmånen att vara långledig i helgen och behöver inte börja jobba för än på tisdag. Det får jag sota för genom att jag jobbar två helger på raken sen, men det tar vi då. Igår träffade jag en vän på stan och vi gick runt och shoppade och åt lunch tillsammans, så mysigt!
 
 
Jag fyndade både en stickad klänning och ett par skor till 70% rea! Känner mig riktigt nöjd, jag är annars ganska dålig på att handla på rea, hatar att trängas och slita i kläder bland massa folk. Men igår var en perfekt dag för reafynd.

 
Jag fick även hem ett paket med kläder från villervalla igår som jag beställde tidigare i veckan, massa bebiskläder till reapriser som nu ligger tvättade och redo inför ankomsten. Jag gillar alla fina färger som de har på sina kläder, kommer säkerligen att bli ett favvomärke.
 
Mitt i all shoppingeufori så fick jag ett tråkigt besked, min mammas gamla farmor Doris gick bort igår 99 år gammal. Tänk om hon hade orkat en liten stund till så hade hon fått träffa sitt första barnbarns barnbarn. Jag tror och hoppas att hon haft ett bra liv här på jorden och var redo att gå vidare till vad som nu väntar efter jordelivet. Vila i frid!
 
 
Idag har jag och sambon varit ytterligare en sväng på stan och shoppat lite saker jag spanade in igår. Kuddar till soffan från Indiska som ska matcha vår tavla vi har i vardagsrummet. Vi bestämde oss också för att köpa en klassisk converseväska att ha som skötväska, jag hoppas vi blir nöjda med den.

 
Nu är jag helt slut i fogarna efter allt rännande på stan så jag krupit ihop i sängen med med en kudde mellan knäna och min tensapparat för en stunds vila, smärtlindring och blogguppdatering.
 
Ha en fortsatt fin helg!
 

2 kommentarer:

  1. Tack för igår bästa, skorna var ju jätte fina, Kul med fynd.
    Fina saker från dagens shopping :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du shoppat både till dig och pyret :-)

    Cathrin

    SvaraRadera