fredag 31 augusti 2012

Skaldjurspasta

Som ni redan har märkt så är två av mina stora matpassioner pasta och salami. Mina andra två stora passioner när det gäller mat är ost och bröd. När man är gravid får man inte äta speciellt mycket ost, speciellt inte om den inte är tillagad. Därför blev jag så lycklig när jag kom på vad vi skulle äta till förätt idag, chevre chaud.
 
 
Nisses goda surdegsbröd, honung, getost, pinjenötter, in i ugnen på 225 grader i ca 10 minuter och toppa sedan med crema di balsamico. Oh my god så gott!

 
Till varmrätt gjorde sambon sin supergoda skaldjurspasta innehållandes alla goda ingredienser ni ser ovan. Den är så god och verkligen något jag rekommenderar. Eftersom det är sambons egna recept finns inga exakta mått utan man får höfta till med mängder. Börja med att steka lök, chili och paprika så att de mjuknar. Tillsätt sedan lite vitt vin och låt koka en liten stund innan man tillsätter grädde, dill och hummerfond. Låt koka en stund och smaka av med parmesan, salt och peppar. Alldeles mot slutet så rör man ner kräftstjärtar och sockerärtor.


Servera med färsk pasta, toppa med ytterligare en näve parmesan och njut!
Det känns inte riktigt lika jobbigt att jobba i morgon kväll när jag vet att jag har en så god matlåda att se fram mot. Fast det är klart, fick jag få välja skulle jag hellre gå på invigningen av electrolux nya matstudio som jag och sambon är inbjuden till. Men vad är en bal på slottet...

Ha en underbar kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar