torsdag 30 augusti 2012

Morotsbröd

Idag är jag ledig och samlar kraft inför att jobba i helgen istället. Jag har bakat morotsbröd idag enligt underbaraclaras recept, supergoda saftiga och fluffiga bullar som smakade toppen med smör och ost. Mellan bröd-jäsningarna rörde jag ihop en omelett till lunch fylld med salami, parmesan och tomat. Omelett är bra snabbmat som mättar gott i magen. 
Middagen som ni ser nere till höger i kollaget fick bli kantarellsoppa med det hembakta brödet till. Jag fick inte riktigt till soppan och den blev inte som jag tänkt mig. Som tur är så är sambon väldigt bra på att känna vad som saknas i en rätt smakmässigt, så efter lite experthjälp från honom så fick vi ihop en soppa som var helt ok faktiskt. 


Vi har varit på förlossningsinformation idag och jag känner mig helt slut efter det. Inser (eller det har jag nog gjort hela tiden) att det verkligen kommer bli tufft att föda fram det lilla pyret i magen. Ska jag palla med all smärta som det innebär? Antar att alla blivande mammor känner tvivel ibland och idag är verkligen en sådan dag när jag känner mig låg. Jag var och handlade efter middagen och var nära att köpa mig världens största "må bättre" godispåse...


Men jag tog mig i kragen och köpte lite god frukt istället, underbart vackra och goda körsbär. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan krypa upp i soffan med min körsbärsskål och hoppas att allt känns lite bättre efter det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar