måndag 13 augusti 2012

Sjukling


Jag har haft en förkylning i kroppen länge nu och den har liksom inte riktigt bestämt sig för hur den vill göra.. men under natten bestämde den sig för att det var dags att bryta ut.

Jag vaknade imorse med bultande huvud och rivjärn i halsen. Hade jag inte varit gravid hade jag halsat en flaska kan-jang tagit en whisky och hoppats på snabb återhämtning, nu får jag nöja mig med att knapra strepsils, dricka vatten och hoppas halsen och hostan snart är bättre. Jag önskar nästan det var kallare ute så jag fick krypa ner under en filt i soffan och bli serverad varmt te med honung, men när hela huset är som en varm feberdröm känns det inte lika lockande. En film och och popcorn i soffan hoppas jag gör underverk!


Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och umgås med min kära sambo.

Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du kryar på dig snabbt så du får en bra avslutning på semestern. Kramar från mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Men va tråkigt hanna! Hoppas du mår mycket mycket bättre snart. Att vara gravid och sjuk kan inte vara något roligt alls tänker jag...

    SvaraRadera