torsdag 9 augusti 2012

Piteåveckan fortsätter

Jag hinner med en liten sväng på nolia på varje dag, igår köpte jag väldigt söta små tofflor till pyret i magen.  



Jag tror tofflorna kommer värma skönt om fötterna i vinter när bebisen skall sova i vagnen.




Vi har numera en kock i huset som tagit över sysslan med att laga mat, igår blev det bouillabaisse med lax, torsk, räkor, toppat med saffransaioli och ett vitlöksbröd. Ni ser själva, det var underbart gott!


Jag håller mig borta från matlagningen, men ser till att handla under dagen så det bara skall vara för vår eminente kock att sätta igång och laga mat när arbetsdagen är slut. Idag vågade jag mig även på att förbereda lite till dagens middag genom att skala potatis ute i solen. 


Det var skönt att sitta ute och skala potatis, även skönt för mina trötta fogar och fötter att kunna sitta ner och arbeta.

Nu vankas det snart oxrullader med jordärtskocksmos, jag tror det blir succé även ikväll!

1 kommentar:

  1. Så söta små tofflor, vädret verkar fint i Piteå
    Jag brukar kolla din blogg men det funkar inte när jag ska kommentera från iphonen och jag använder sällan datorn .Men nu så :)
    /Susanne

    SvaraRadera