torsdag 23 augusti 2012

Torsdag

Idag jobbar jag hela kvällen och har fått njuta av en lång och skön sovmorgon istället. Jag har haft besök av svärföräldrarna på förmiddagen som kom förbi med ett gäng blåbär som jag ska göra något gott av i helgen.

                                      

Jag var på Träna en sväng innan lunch och körde lite kondition innan jag skyndade hem och gjorde iordning lunch. Dagens lunch fick bli blodpudding med bacon, lingonsylt och rårivet äpple och morötter. Jag tycker det är så gott med blodpudding, kanske inte det näringsrikaste man kan äta, men det innehåller massor med järn som är extra bra för mig nu när jag är gravid. Jag har ätit massor med blodpudding på slutet och jag har inte behövt ta järntillskott som många gravida brukar behöva så jag fortsätter med glädje. Ett tips om man vill få rätten lite proteinrikare är att blanda sylten med keso och äta till.


I dagens matlåda gömmer sig sushi från sea street, jag längtar så jag dör tills jag får hugga in på middagen. Mums!


Vilken respons jag fick på mina foton jag la upp i förra inlägget, så fina kommentarer både här och på facebook, över 100 personer gillade mitt svartvita foto jag la upp där. Värmer i hjärtat så klart!

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

  1. Blåbär = lyx!
    Din lunch = Me like, jag äter också alltid med en liknande kombination.
    Middagen = jag hade också längtat.
    Hoppas ditt jobbpass gick fint :)

    SvaraRadera