fredag 3 augusti 2012

Shoppingväder och reafynd

Jag hade bestämt att det skulle bli sol och fint väder idag så jag och mina föräldrar skulle kunna åka ut med båten en sista gång innan mammas semester är över. Gruvligt besviken blev jag när jag vaknade upp till regn imorse...

Jag bestämde mig istället för att åka ner en sväng på stan. Till min stora glädje hade peak preformance 40% på nästan alla plagg i butiken så jag fyndade lite nytt till både mig och sambon.


Jag köpte en blå t-shirt i lite större storlek som når ner över min runda mage. Jag köpte också en fin mjukisklänning med huva som jag hoppas jag kan ha ett tag till, jag tror också den kommer passa bra senare i höst när magen förhoppningsvis är lite mindre.


Sambon fick sig också en ny tröja att ha under kalla sensommarkvällar.


Jag köpte även två nya kokböcker. Systrarna von Sydows kokbok har jag spanat in i flera veckor sedan vi köpte den som present när vi skulle på kalas. Jag vet att sommaren snart är över men jag kunde inte låta bli, fina recept och vackra bilder. Den andra boken är lite mer höstig, Lisa och Monica Eisenmans soppor och röror. Så nu har jag skaffat mig lite tidsfördriv när sambon är borta och jobbar på Nolia hela helgen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar