torsdag 17 januari 2013

Arla morgon!

Hej på er!
Jag och min kära dotter har varit vaken sedan tidigt imorse (tidigt för oss i alla fall). Jag har nämnt tidigare att vi är riktiga sjusovare. Dessutom så lyssnade vi klart på Sandmannen igår kväll, så de blev sent innan vi somnade. Den var så bra, spännande som bara den!
Jag hade en läkartid och Lilly hade tid på BVC så vi fick starta dagen redan klockan sju för att hinna i tid. Jag brukar vanligtvis gå med vagnen till citymottagningen, men ni ser ju vad temperaturmätaren på bilen visade... Brrr
Det var dags för vaccination för Lilly, två hemska sprutor, ett i varje ben. Jag fick sitta och hålla i henne medan två sköterskor tog sprutorna samtidigt. Nu måste jag få skryta lite, men hon var så duktig! Gnölade till lite precis när de stack, med sedan var hon sitt vanliga skrattande jag igen. Vår BVC sköterska överöste henne med beröm eftersom sprutorna tydligen gör jätteont att få. Då kan man ju inte låta bli att bli lite stolt över sitt fina barn, hihi. Fantastiska unge!
Nu sover det fantastiska barnet ;-) i sin vagn ute i garaget och jag har slagit mig ner i soffan. För en gångs skull tänker jag inte träna eller feja på med något när hon sover. Jag tänker njuta av ensamheten, lugnet och en kopp kaffe med en sockerkaksbit till medan jag bläddrar i nya Buffé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar