söndag 6 januari 2013

Helgens motion

Helgen svischade förbi i en rasande fart. Jag har ägnat stora delar av helgen till motion. I går smög jag iväg på morgonpump medan mina godingar tog sovmorgon. När jag kom hem så han jag nöta lite korre inför bodyviven  jag ska instruera i veckan. Idag har jag också varit iväg till gymmet för att köra genom vivepasset. Korren sitter hyfsat men man måste även öva på vad man skall säga, speciellt jag eftersom jag haft ett längre uppehåll och tappat lite av min innötta naturliga coaching.
Till helgen skall vi på Träna utbilda oss i les mills nyaste träningskoncept GRIT strength (ta en titt här). Några av mina kollegor har träffats några gånger för att öva och idag efter jag tränat vive så hängde jag på. Jag har aldrig testat det innan och ville ha kört igenom programmet en gång innan utbildningen nästa helg. GRIT är 30 minuter intensiv intervallstyrketräning, oh my good vad jobbigt! Jag körde jättelungt och lätt eftersom jag vill kunna röra mig imorgon... Men jag är rädd att jag knappt kommer ta mig upp ur sängen. Välkommen träningsvärk säger jag bara!  Tur att jag redan har bestämt mig för att jag inte skall instruera detta koncept för jag skulle aldrig bli godkänd. Oj så stark man måste vara för att orka (man ska nog inte ha fött barn för några månader sedan heller) . Eller vad sägs om armhävningar där hoppar runt i en cirkel och burpees till förbannelse.
Jag bjuder på en bild på vårt lilla gryn. Jag vet att jag är hennes mamma och något partisk, men sötare unge får man leta efter!

3 kommentarer:

  1. Åh, ska ni också ha GRIT, kuul! Det kommer ju till IKSU också. Jag ser fram emot det jättemycket, tror att det kommer bli vårens utmaning för mig! Jag har ju testat det några gånger tidigare och jag fullkomligt älskar det, men det är ju fruktansvärt jobbigt. Jag har hört att utbildningen ska vara hemskt jobbig ;) Är dock lite avundsjuk, jag vill också gå utbildningen! Ska ni bara ha strength? Eller plyo också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli så kul med Grit! Vi kommer att köra strength hos oss på Träna. Det är som du vet inget nybörjarpass direkt, riktigt utmanande, så jag kan tänka mig att det passar dig som tränar mycket perfekt! Jag hoppas jag genomlider utbildningen bara =)

      Radera
  2. meeeeen sötaste Lilly i sötaste mössan!!! :D

    // Emma N

    SvaraRadera