tisdag 22 januari 2013

Lite seg morgon

God förmiddag!
Här är det en seg morgon. Lilly som vanligtvis sover hela nätterna utan att äta har hållit mig vaken i natt gnölat, gnällt och velat äta flera gånger. Jag som vant mig vid min skönhetssömn känner mig överkörd av en bulldozer. Vi får hoppas det bara var en engångshändelse...
Hon somnade om efter morgonens amning och jag hade inte hjärta att störa henne, så hon sussar sött i min säng.
Igår kände jag mig lite låg efter besök på specmödravården och hade liksom känslorna sådär på utsidan som man kan ha ibland. Men precis innan jag skulle krypa i säng så kollade jag genom lite bloggar jag brukar läsa. Zandra som är en flitig bloggare väljer varje vecka en inspiratör som lyfter fram i sin blogg, denna vecka har hon valt mig! Å jag blir så glad! Det gjorde verkligen min dag att få så fina ord från en annan person. Rent generellt borde vi bli duktigare på att visa varandra uppskattning. Jantelagen är lite för närvarande i vårt samhälle kan jag känna. Därför blir jag så extra glad att Zandra vågar lyfta fram personer som inspirerar henne, modigt! Spana in hennes blogg här.

Nu fortsätter vi med tisdagen här hemma.Vi ska iväg och göra lite ärenden, jag ska också titta genom viven inför kvällens pass. Lilly har nu vaknat och ler sitt tandlösa leende åt mig från babysittern och inga spår av nattens gnällighet finns kvar. Skönt!


1 kommentar:

  1. Du har helt rätt, vi borde bli bättre på att hylla varandra. Vi får påminna varandra ;)

    SvaraRadera