onsdag 23 januari 2013

Flipp och flopp

Allstå det här med att prova nya recept... När jag lade upp veckans planering av mat så hade jag tre nya recept jag ville testa. Eller två nya och ett ny-gammalt som vi testat men det var riktigt länge sedan.
Planeringen var:
Kryddig räkgryta
Linssoppa med kokos
Köttfärsbiffar med cambozola
Jag startade veckan med att laga räkgrytan tillsammans med jasminris, den var god, rekommenderas! Igår gjorde vi biffarna tillsammans med en bön- och bulgursallad.

Å så gott, mums! Testa dessa galet goda köttfärsbiffar. Jag gjorde en sallad av fullkornsbulgur, blandade bönor, morot, paprika, citron och persilja till. Rekommenderas varmt!
Så till dagens soppmiddag... Jag tänker inte ens förära den med en bild, den skar sig totalt. Såg mer ut som något som kommer upp vid vinterkräksjukan än en god soppa. Smaken var helt ok, enligt mig. Sambon satt och hulkade tills jag föreslog att han skulle värma resterna från gårdagens biffar. Han var inte sen på haka på det förslaget kan jag säga. Så om ni hade funderat på göra soppan, bespara er arbetet. Gör den inte!
Jag försöker se det hela positivt och tänka att jag vågade testa nya smaker. Synd bara att det inte gick hem... Skit också.
Jaja, nya tag nästa vecka, något nytt recept ska jag våga mig på att prova även då.
Jag lämnar er med dagens Lilly!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar