onsdag 16 januari 2013

Pump it up

Jag har precis landat i soffan efter att ha instruerat mitt första pass bodypump sedan i mars förra året! Tanken var att jag skulle köra premiär nu på fredag, men sjukdomar i instruktörsgruppen gjorde att jag fick ha min premiär redan ikväll. Med några timmars varsel fick jag därför råplugga koreografi. Jag hade sedan länge planerat in en date med mina mammakompis Helena så hela dagen var uppbokad. Jag hade ca 45 minuter på mig att titta genom korren innan kvällens pass, något stressande då jag gärna hade varit bättre förberedd inför min återkomst som bodypump- instruktör.
Hur gick det då? Jo på uppvärminingslåten hoppar skivan och jag får stänga av hela skiten, försöka rengöra skivan, snabbspola fram till rätt ställe och fortsätta köra. Inte den bästa starten direkt... I övrigt gick passet rätt ok. Jag hittade inte igen takten i benlåten riktigt och för en taktgalning som jag är det rätt störande. Jag kan inte röra mig till musik i otakt, hjärnan får släpp! Jag fick ändå beröm av mina deltagare efteråt så jag tror ändå att jag klarade mig hyfsat. På fredag är jag bättre förberedd!
Man kastas mellan olika roller hela tiden som nybliven mamma. När jag kom hem hade jag en liten kinkig och hungrig tjej som ville ha mat. Så från instruktörsrollen direkt tillbaka till mammarollen och slänga sig ner i soffan med träningskläderna på och amma. Tur att jag köpt en sportbh med amningsfunktion =)
Dagens Lilly!
 

3 kommentarer:

  1. Jag blir imponerad, du är så himla duktig! Bra jobbat med att hoppa in och ändå fixa det, jag tror säkert att det märktes mest för dig att du inte fick in tempot riktigt. Men jag förstår hur du känner. Jag är övertygad om att passet var grymt!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag saknar dina pump pass! Bästa du! :)

    SvaraRadera
  3. Va skönt att det gick så bra med passet, jag tror också att det var mest du som tänkte på det. Bra jobbat Hanna! :)

    SvaraRadera