tisdag 8 januari 2013

Goda frukostvanor

God förmiddag eller är det kanske eftermiddag snart...

När man har en liten tjej som är lika morgontrött som sin mamma är det lätt att man ligger och drönar halva dagen. Men men det sägs att småbarnsföräldrar aldrig sover så jag ser det som att jag passar på medan det finns chans helt enkelt =) När man sover till 9-10 tiden varje dag så är det lite svårt att få till bra matvanor. Ska man käka nått litet till frukost för att sedan äta en rejäl lunch vid 12? eller satsa på en ordentlig frukost så man inte behöver lunch?
Jag väljer för det mesta att satsa på en ordentlig frukost. Gröt på gryn av havre, korn, råg och vete tillsammans med torkad frukt (eller som min sambo kallar min frukost, torkad frukt med lite gröt) och en stor kopp kaffe. I morse fick kaffet sällskap av en skiva av mitt hembakta bröd, extra gott när man vet att man har bakat det själv. På detta står jag mig bra, oftast räcker det med en macka på eftermiddagen för att jag skall klara mig till middagen, förutsatt att jag äter frukost efter 10 på förmiddagen.
Lilly är helt bra i sitt öga idag, hon måste helt enkelt ha fått skräp i ögat som gjorde ont, för idag syns inga spår av någon svullenhet, skönt! Hon spenderar all sin vakna tid med att äta på allt hon får tag i. Helst sina fingrar, men eftersom jag är livrädd att hon skall börja med ovanan att suga på tummen så sticker jag åt henne leksaker som hon gladeligen äter på istället. Jag antar att detta nuvunna intresse kommer hålla i sig ett bra tag framöver...

Nu ska jag återgå till att finslipa coachingen och träna på koreografi inför kvällens premiär för bodyvive 25 på Träna. Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Du är ju gjort för att vara instruktör så du kommer vara helt amazing, som alltid!
    Jag håller med F där, torkad frukt med lite gröt :) PUSS på er, en extra till underbara Lilly!

    SvaraRadera
  2. Åh, så himla spännande! Tvekar inte på att det gick bra igår. Jag ser fram emot att höra hur det gick :) Ska hålla ögonen öppna, jag skulle väldigt gärna vilja ta ett Vive-pass för dig, då jag aldrig testat det!

    SvaraRadera