söndag 20 januari 2013

Lördagen som var

Nu är det dags att dela med sig av ett middagsrecept igen. Vi åt SÅ god mat igår att jag fortfarande är alldeles frälst. Pulled pork. Jag har uppmärksammat att det pratas mycket om denna maträtt det senaste året och i somras testade jag något liknande när vi var ute och åt på Rex. Så när en av mina favoritmatbloggare tipsade om rätten och sa att den var så god så kunde jag inte motstå att testa.
Vi gjorde enligt detta recept men la till lite mer kryddor. Pulled pork är fläskkött (vi hade karré) som kryddas och långkokas i en järngryta i ugn med lök, kryddor, vitlök och bbqsås tills det är så mört att man kan dra isär det.
Som tillbehör hade vi hemmagjord salsa, guacamole, coleslaw på rödkål och äpple, gräddfil, nachochips smörstekta tortillas och diverse grönsaker. Så gott!
Kanske inte ser så aptitligt ut... Men det var det, och enkelt att tillaga. Bara att ställa in i ugnen på morgonen så skötte det sig själv. Så gillar ni smaken av bbq sås (typ sådan som brukar stå på bordet på olearys) så kommer ni älska detta. Testa!
 Vi hade äran att få bjuda dessa godingar på middag.
Nu är tulpansäsongen i full gång. Denna vackra bukett fick vi igår den pryder nu vårt hem, hoppas de står länge. Färska blommor är så trevligt att ha hemma!
Så klart får ni en bild på min fina tjej. Kolla in frisyren, man skulle kunna tro att det ligger timmar av styling bakom denna perfekta sidomohikan... Men det är helt och hållet kuddnötningen under natten som skapat detta :-)

2 kommentarer:

  1. ska helt klart testa att laga det. kanske bra nu när jag och killen bjudit svärföräldrarna på middag nästa gång jag kommer hem :)

    SvaraRadera