fredag 18 januari 2013

Kyla och glädje

Jag känner mig så glad ikväll! För trots att dagen startade med otur, då vårt trådlösa nätverk inte ville funka och bilen tyckte det var för kallt för att starta så har allt löst sig så bra. Jag fixade nätverket själv efter lite telefonkonsultation från sambon. Jag hade också så tur att en av våra kompisar som bara bor en bit bort var hemma på lunch precis när jag skulle iväg, så han kunde komma och hjälpa mig igång med bilen.
Det är ju typiskt att jag denna gång hade hunnit bylsa på både mig och Lilly innan jag gick ut och kollade om bilen startade. Man är inte lite påbylsad heller när det är -20 grader ute. Som tur var hade jag köpt startkablar tidigare i vinter så det gick smidigt att få igång den.
Vi åkte en sväng till sporthuset och shoppade lite nytt till träningsgarderoben. För säkerhetsskull backade jag in på parkeringen om bilen inte skulle starta igen. Det gäller att planera för hjälpstart när det är så kallt. Men det var tack och lov inga problem när vi skulle iväg.

Nya träningskläder från röhnisch blev det idag. Jag sprang på min vän Emma som precis hade plockat på sig ett så fint linne att jag också var tvungen att testa det. Det resulterade i nytt linne, ny sport bh i färgen korall och nya träningstights med detaljer i korall. Så snyggt linne, lite loose fit med öppen rygg, I like it alot. Jag tror anledningen till att fredagspumpen jag hade idag gick extra bra var för att jag hade mina nya kläder! hihi. För visst är det kul när man känner sig fin?!
Sambon har tagit ledigt från pappalivet ikväll och är ute och käkar med en kompis. Själv har jag laddat upp med Champis och OLWs cheez cruncherz, ni vet de där starka och goda små ostkrokarna. Så nu återsår bara att slå på tv:n och bänka mig framför fredagsunderhållningen På spåret, som vanligt på fredagar. Mitt lilla gryn har redan däckat i babysittern, hon ligger och snarkar här brevid, så sött litet snarkljud så hjärtat smälter lite.
Ha en fin fredagskväll bloggisar!

5 kommentarer:

  1. Shiit så snyggt! Längtar redan när jag får inviga mitt på morgondagens pump! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att det kommer gå extra bra med nya linnet ;-)

      Radera
  2. Snygga kläder Hanna. Att träna i nya kläder gör en extra nöjd efter avslutat pass :)

    SvaraRadera
  3. Men snyggt! Jättefina kläder :) Det gör så himla mycket att man känner sig snygg och bekväm. Min tränings-kompanjon hade också köpt nya kläder igår, så himla orättvist. Jag vill också ha nya kläder! (Visst hade du varit på Blasten? Jag tar gör givet att det finns kläder att köpa där?)
    För övrigt, ostkrokar du med? Ser det verkligen som en hint till kvällens mys ;)

    SvaraRadera