torsdag 10 januari 2013

Separationsångest?

Blä vilken dålig natt jag har haft... Jag har drömt massor med ångestdrömmar om hur vi/jag lämnar Lilly på olika ställen. Jag inser sedan med panik att hon ligger själv någonstans och skyndar mig med ångest i bröstet tillbaka, och då vaknar jag. Kan det kanske vara så att mamman (alltså jag) har lite ångest över att jag skall gå utbildning i två dagar utan henne? Jag tror nog det! Jag har ju inte varit ifrån henne mer än ett par timmar åt gången förut.
Jag får nog försöka korta ner dagarna lite eller smita hem på lunchen för min egen sinnesro (och för mjölkmaskinernas skull). Tur att det är nära mellan Teg och Västerslätt!
Kanske har drömmarna även lite att göra med att jag och sambon håller på lyssna på Keplers Sandmannen på ljudbok. Vi hade den i bilen när vi åkte till fjällen men hann inte klart. Den är SÅ spännande, obehaglig och bra att jag nästan inte vågar höra klart. Igår lyssnade vi en stund, så det sista jag hörde innan jag somnade var boken. Huga!
Nu åter till dagen. En promenad ner på stan för att utföra ett ärende väntar och sedan skall hela familjen på BVC för föräldrautbildning.

2 kommentarer:

  1. Låter inte alls roligt med dina drömmar, hoppas du får bättre sömn inatt! (Eller i helgen när du är slutkörd av GRIT ;) )
    Jag är supertaggad på att läsa Sandmannen, jag antar att du läst Keplers andra böcker? Lever den upp till förväntningarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sömnen lär nog vara bättre i natt! Sandmannen är helt klart läsvärd. Jag tycker Keplers böcker har blivit bättre och bättre för varje bok. Hypnotisören... nja men de andra är jättebra!

      Radera