onsdag 30 januari 2013

Oväder och lasange

Jag nämnde i mitt förra inlägg att vi skulle ut och promenera idag. Jag kan säga att det var karaktärsdanande. Oj vilket snöoväder, motvind och jävligt, men samtidigt härligt.
Det gick knappt att titta upp utan att bli förblindad. Men när jag träffade Helena bytte vi riktning och fick vinden i ryggen och då var det lite trevligare. Vi fick ihop 7 kilometer vilket jag tycker är helt godkänt i detta väder. Jag följde med dem hem och vi fikade och snackade och våra brudar fick hälsa på varandra. Så trevligt som vanligt.
När det var dags att gå hem hade jag vinden i ryggen, vilket var så skönt. Men en oplogad cykelbana gjorde att en sträcka som vanligtvis tar 20 minuter tog 45. Härligt med vinter!
När jag kom hem var sambon i full gång med att skotta och köra snöslunga så jag gick in och påbörjade dagens middag. På menyn stod kycklinglasange med chevré. Jag tycker verkligen ni skall testa denna rätt. Enligt mig kanske en av de bästa lasangerna jag någonsin smakat. Det skall vara kycklingfärs enligt receptet, men det verkar stört omöjligt att få tag i. Jag köpte kycklinglårfilé som jag slängde ner i matberedaren och malde till egen färs. Funkade alldeles utmärkt tycker jag.
Jag serverade med en sallad på bladspenat, paprika, tomat, avocado och lite italiensk salladskrydda. Väldans gott! Jag har middagen räddad för resten av veckan då det blev en ordentlig laddning. 

1 kommentar:

  1. Måste provas! :) Verkligen världens största plus till dig som gick ut i detta väder.

    SvaraRadera